Comunicat de la reunió sobre la badia del 17 d'Octubre de 2024

Publicado el

Ahir matí es va celebrar una reunió entre l’Ajuntament de Pollença i la Conselleria de la Mar i del Cicle de l’Aigua on es va acordar impulsar un Pla d’Ordenació Integral per a la Badia de Pollença en col·laboració entre les administracions públiques i les entitats civils.

A la reunió impulsada per l’Ajuntament de Pollença celebrada al Club Nàutic del Port de Pollença hi van assistir el Batle de Pollença, Martí March, membres de l’equip de govern municipal i de l’oposició,  el Conseller del Mar i el Cicle de l’aigua el senyor Juan Manuel Lafuente, juntament amb el director general de Costes i Litoral, Carlos Simarro; el director general de Ports i Transport Marítim, Antoni Mercant; i el gerent de PortsIB, Kiko Villalonga.

També hi van assistir entitats com la Confraria de Pescadors, Arrels Marines, l’Associació Hotelera Pollencina, l’Associació de Veïns del Port de Pollença, l’associació de Defensa de la Badia i el propi Club Nàutic la qual cosa destacam de manera molt important ja que demostra l’interès que hi ha a la societat pollencina per abordar la problemàtica de la Badia.

Imagen

La Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua, en col·laboració amb l'Ajuntament de Pollença, es va  comprometre a impulsar un Pla d'Ordenació Integral per a la Badia de Pollença, prèvia petició de l’adscripció de la làmina d’aigua al Ministeri, prevista en el Pla General de Ports, fet fonamental per garantir la la bona gestió de les activitats nàutiques de la zona.

El Pla d'Ordenació cerca reorganitzar els fondejos i delimitar les zones de navegació i bany, amb l'objectiu de reduir la pressió sobre els ecosistemes marins i millorar la seguretat dels banyistes. Durant la reunió, es va plantejar la possibilitat d'instal·lar un camp de boies i també estudiar la possibilitat de crear una associació d'amarradors per millorar l'organització dels amarraments i fomentar una gestió més participativa.

El Conseller també va enunciar que des de Ports IB  posaran recursos per poder fer una vigilància i control de la zona per la propera temporada.

El Batle de Pollença , Martí March, que prèviament havia fet arribar al Conseller una serie de accions a posar en marxa per part del Goib, que havien estat aprovades per el ple municipal i després treballades en els entitats locals, va manifestar novament la preocupació per l’estat del clavegueram municipal que causa greus problemes de contaminació i ha comunicat també quin és el full de ruta que te l’Ajuntament de Pollença per aconseguir  una bona diagnosi de la situació i començar a fer actuacions per revertir la situació.

El Batle va concloure que la trobada va ser  positiva i s’instaren ambdues administracions, Ajuntament i Govern,  a fer feina de manera bilateral per posar en marxa aquest pla de gestió i fer accions a curt termini per tal que la situació no empitjori i se comencin a veure els resultats breument i ha agraït a tant a la Conselleria com a les entitats la seva actitud positiva i constructiva per treballar per la Badia.

🍪 Valoramos su privacidad

Esenciales (2)

Análisis y personalización (3)

Publicitarias (3)